Treeni: Olkapää-rinta-ojentaja

Viime viikko oli ihan huikea treeniviikko ja yritän tehdä tästä samanlaisen. Ei tee mielikään lipsua kun se kulki niin hyvin ja olin täydellisessä lihasjumissa koko likka!

Pystypunnerrus käsipainoilla:
 
 
Tykkään aloittaa tällä liikkeellä ja muutekin treenailla ensin olkapäät ja sitten vasta rinnat. Yleensä ihmisillä sattuu tapaturmia juuri olkapäihin ja varsinkin penkkipunnerrus on sitä omiaan aiheuttamaan, MUTTA vain silloin kun lämmittely ja tekniikka on hakusessa. Tässä ensin pari lämmittelysarjaa ja sitten se perus kymmenisen toistoa ja kolme sarjaa.
Pystysoutu käsipainoilla:
 
 
Vaihtelun vuoksi tein vipunostojen tilalla pystysoutua käsipainoilla. Tässä tulee ainakin mun mielestä tosi hyvä tuntuma olkapäihin. Silloin kun tein liikettä ekoja kertoja niin se vaan ”sattui” jotenkin oudosti. En tiedä mitä teen nykyään eri tavalla, mutta enää se ei satu. Tässäkin tiukka 3 x 10 toistoa.
Penkkipunnerrus ensin käsipainoilla ja sitten tangolla:
 
 
Rintalihaksissa mulla painot laahaa jotenkin jäljessä kun se penkki ei vaan nouse, hahah! Tai pelkkä tanko nousee just ja just. Teinkin nyt niin että tein ensin pari sarjaa käsipainoilla ja sitten vielä pari sarjaa tangon kanssa. Pitänee ottaa tähän vähän nyt lisää tsemppiä, josko saisin laitta ne pringleskiekot edes tonne päihin.
Ojentajat taljassa
 

 

 
Tein ojentajille kaksi liikettä ja molemmat taljassa. Ojentajien treenissä on tärkeetä pitää olkapäät pois pelistä. Varsinkin treenipainoja pystyy nostamaan aika korkeallekin, jos sitä tekee niin että olkapäät avustaa hommaa. Ylemmässä liikkeessä siinä ei ole niin suurta vaaraa, mutta tuossa alemmassa kylläkin. Tarkoitus on nimensä mukaan ojentaa se ojentaja (kerrankin looginen nimi lihaksella muahahah) pitäen samalla olkapäät takana. On liiankin helppoa päästää olkapäät livahtamaan eteen, rusentaa se talja alas ja luulla että nyt tulee kovaa treeniä ojentajille. Sori mut ei tuu! Molempia 3 x 10 toistoa.
Ristikkäistalja
 
 
Treenin lopuksi tein vielä ristikkäistaljaa niin että varmasti tuntui kunnon polte sekä rinnassa että vähän olkapäissä. Tästä liikkestä tykkään ja nuo taljat ovat aika armottomat eli jos alkaa voimat loppumaan niin alkaa myös kädet venkoilla. Niinpä saa ihan tosissaan tehdä hommia että paketti pysyy kasassa ja sekös sitten tuntuu! Tässä 3 x 10.
Onko muilla joku liike missä pitäisi tsempata?